24
Lut

8 Strategii RLSA, które musisz przetestować w swojej kampanii

W pierwszym wpisie mini cyklu o RLSA pokazywałem dlaczego wykorzystać kampanie RLSA oraz  jaki sposób kierowania wybrać. W drugiej części pokażę 8 przykładowych strategii, które możemy wykorzystać z użyciem remarketingu w wyszukiwarce z listami, które stworzyliśmy w wcześniej w Analytics.

#1 Skieruj kampanie na ogólne słowa kluczowe

Pierwsza strategia może obejmować przygotowanie oddzielnych kampanii w opcji kierowania Kierowanie i Stawka – targetowanych szeroko na bardziej ogólne słowa kluczowe, których normalnie nie używamy w kampanii.

Przykładowo jeżeli w kampanii sklepu internetowego sprzedającego meble nie używamy ogólnych słów np. meble, szafki na dopasowaniu zbliżonym, to możemy wykorzystać je właśnie w kampanii RLSA . Warto to zrobić szczególnie do użytkowników, którzy zaangażowali się w treść naszej strony np. spędzili na niej 2 minuty. Użytkownik, który był już u nas na stronie być może potrzebował więcej czasu na przemyślenie, a teraz szuka już bardziej specyficznie – np. wpisując w wyszukiwarkę hasło meble do przedpokoju kraków – stosując RLSA na słowo meble wyświetlimy mu naszą reklamę.

W ten sposób możemy także wyświetlić reklamę na słowa związane z konkurencją – przykładowo użytkownik nie zainteresował się naszą ofertą za pierwszym razem, a teraz szuka konkurencyjnej firmy – możemy wyświetlić mu informacje o rabacie i zachęcić do skorzystania z naszej oferty, szczególnie, że wiemy, że był już u nas na stronie i zna jej ofertę.

#2 Stosuj inne reklamy dla użytkowników, którzy byli już na stronie

Drugim pomysłem na wykorzystanie RLSA może być stworzenie kopii niektórych kampanii i wykorzystanie w nich innych tekstów reklamowych dla użytkowników powracających.

Taka reklama może wyglądać tak: Znasz już naszą ofertę. Co powiesz na rabat -5%? Albo Tylko dzisiaj specjalna promocja -5% na produkty XX (takie które przeglądał użytkownik) . Wykorzystanie niestandardowych tekstów reklamowych w kopiach kampanii pozwoli nam lepiej odpowiedzieć na oczekiwania użytkowników, którzy byli już u nas na stronie.

Dodatkowo takie kopie kampanii możemy wyświetlać na wyższych pozycjach  – podnosząc ich maksymalne stawki za kliknięcie (max CPC). WAŻNE: żeby w kopiach wykluczyć użytkowników nowych (dla nich mamy oddzielne kampanie z innymi tekstami) – w tym celu wykorzystamy typ: kierowanie i stawka.

#3 Zwiększ stawki dla wszystkich użytkowników, którzy byli już na twojej stronie

Kolejnym pomysłem może być dodanie list remarketingowych do już istniejących kampanii i zastosowanie modyfikatora stawki np. +50%. Zwiększy on o 50% CPC  dla wszystkich użytkowników , którzy byli już na stronie (a użytkownikom nowym wyświetli reklamę z niższą stawką). Użytkownicy powracający w jakiś sposób przyszli na naszą stronę – pewnie zainwestowaliśmy czas lub pieniądze, żeby przyciągnąć ich uwagę – warto wyświetlić takim użytkownikom reklamę na wyższej pozycji, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo kliknięcia.

WAŻNE: W tym przypadku skorzystamy z opcji tylko stawka – żeby wyświetlać reklamę wszystkim użytkownikom (także nowym),  a tym którzy byli już na naszej stronie dodatkowo podnieść CPC.

#4 Zwiększaj stawkę wszystkim, którzy opuścili koszyk lub wszystkim, którzy np. pobrali plik PDF z ofertą

Ten punkt jest rozwinięciem poprzedniego. Korzystając z opcji Tylko Stawka możemy dodać modyfikatory stawek żeby przykładowo o 70% zwiększyć stawkę dla użytkowników, którzy byli już w naszym sklepie , dodali produkt do koszyka ale nie dokonali transakcji. Podobnie możemy wykorzystać innego rodzaju zachowania użytkowników zwiększając stawki tym, którzy byli na naszej stronie dłużej niż minutę (np. modyfikator +20% ) lub pobrali dokument oferty z naszej strony (+30%).

Pamiętajmy, że jeżeli dodamy przykładowo 3 modyfikatory do danej grupy to Google wybierze najwyższy z nich.

#5 Połączenie RLSA i kierowania demograficznego

Przejście na wyższy poziom kampanii to wykorzystanie remarketingu w wyszukiwarce w połączeniu z demografią. Możemy konkretną kampanię podzielić na grupy reklam z tekstami reklamowymi odpowiednimi dla konkretnych płci i skierować ją do użytkowników naszej strony. W ten sposób wyświetlimy inną reklamę wszystkim kobietom, które były na naszej stronie dłużej niż minutę, a inną reklamę mężczyznom, którzy spędzili na stronie > 2 min.

Tego typu połączenie jest bardzo skuteczne, ale pamiętajmy także, że ogranicza liczbę wyświetleń reklamy więc znowu do tak przygotowanych reklam wykorzystajmy kopie aktualnych kampanii.

#6 Twórz kampanie RLSA dla kampanii produktowych!

Od 2015 roku także kampanie produktowe możemy połączyć z listami remarketingowymi. Szczególnie w sklepach, które mają duży asortyment i nie są w stanie wyświetlać się na 100% zapytań w PLA warto wykorzystać taką  strategię, gdyż podnosi ona współczynnik konwersji nawet 2-3 krotnie (zobaczmy także na koszt pozyskania takiej konwersji na poniższym przykładzie):

#7 Nie zapomnij o RLSA dla kampanii dynamicznych (DSA)

Podobnie jak w punkcie poprzednim dla dużych stron i sklepów warto wykorzystać kampanie DSA ,w których Google sam wybierze za nas słowa kluczowe i wyświetli reklamę na podstawie zindeksowanych już stron. Tutaj także świetnie sprawdza się dodanie list remarketingowych z wyższymi stawkami CPC (nawet w opcji kierowanie i stawka), aby wyświetlić reklamy wyżej użytkownikom, którzy znają już naszą firmę.

#8 Wykluczenie użytkowników, którzy byli u nas na stronie

Ostatnim już pomysłem jest wykluczenie niektórych użytkowników. Przykładowo jeżeli sprzedajemy produkt, który jest kupowany jednokrotnie (np. kursy online)  i nie chcemy wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy kupili już nasz kurs i chcą się zalogować do platformy (dodatkowo  wiemy, że na 100% już niczego więcej od nas nie kupią)  –  możemy w takim wypadku wykorzystywać wykluczające listy remarketingowe. Spowoduje to, że nie wyświetli się im już nasza reklama.

Listy wykluczające możemy także wykorzystać do ograniczenia wyświetlania reklam osobom, które zostawiły u nas swoje dane kontaktowe (w przypadku firm, dla których głównym celem jest pozyskanie leada). W takim przypadku nie potrzebujemy żeby użytkownik drugi raz zostawiał nam swoje dane – możemy zrezygnować z wyświetlania mu reklamy po raz drugi, a oszczędzony budżet przekazać na inne kampanie.

Zakończenie

To tylko kilka przykładowych możliwości wykorzystania RLSA w naszych strategiach. Oczywiście można wymyślić ich dużo więcej.

A wy jak je wykorzystujecie w swoich kampaniach? Podzielcie się w komentarzach swoimi pomysłami na skuteczną kampanię remarketingową w wyszukiwarce.

About tomek
Ninja i Specjalista SEM oraz Analizy Danych. Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords (od 2013 roku). W branży e-commerce od 2008 roku. Na co dzień prowadzi i optymalizuje kampanie AdWords, analizuje statystyki Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla, Digital Day, WordCamp, #SEMkrk), Szkoleniowiec (między innymi Ministerstwo Cyfryzacji RP, Akademia Google Partners, Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia). Prowadzi wykłady dotyczące e-commerce na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
1 komentarz

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Szybki Kontakt





Adres

Kraków: Mogilska 65, 31-545 (piętro 4)

790 578 340

tomektrzoslo@gmail.com