13
Kwi

Błędy w kampaniach AdWords #1

Remarketing mBank chodzący za mną od dawna skłonił mnie do stworzenia serii artykułów z błędami Kampanii AdWords czy błędami popełnionymi w innych kanałach marketingowych, które widzę na co dzień podczas przeglądania Internetu.   Przedstawię pomysły jak można byłoby te błędy naprawić.

Remarketing w sieci reklamowej – nie do wszystkich.

Przechodząc do rzeczy – od kilku tygodni dostaje dość często reklamę mBanku zachęcającą do założenia konta. Klasyczny remarketing do wszystkich użytkowników na stronie.

Dlaczego mi to przeszkadza? A to dlatego, że od 10 lat mam konto w mBanku zarówno firmowe jak i indywidualne wraz z 4 subkontami – na 100% nie założę kolejnego, bo nawet nie ma takiej możliwości. Po co wyświetlać mi reklamę? Po co tracić budżet?

Jak rozwiązać ten problem?

Należy stworzyć listę użytkowników, którzy logują się do konta mBank (lub nawet wchodzą na stronę logowania) i wykluczyć ich z kampanii remarketingowej czy kampanii w sieci reklamowej. 10 min pracy przy konfiguracji remarketingu i dodawaniu ich do kampanii – przy budżetach wydawanych przez mBank podejrzewam, że można sporo zaoszczędzić.

Dodatkowy pomysł – cross-selling

Dla aktualnych klientów można by promować inne usługi – przykładowo księgowość w mBanku, która pojawiła się stosunkowo niedawno i jestem nią poważnie zainteresowany. Można promować też opcje inwestycyjne – mBank wie, że loguje się jako przedsiębiorca, do którego można skierować inwestycyjny przekaz reklamowy.

About tomek
Ninja i Specjalista SEM oraz Analizy Danych. Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords (od 2013 roku). W branży e-commerce od 2008 roku. Na co dzień prowadzi i optymalizuje kampanie AdWords, analizuje statystyki Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla, Digital Day, WordCamp, #SEMkrk), Szkoleniowiec (między innymi Ministerstwo Cyfryzacji RP, Akademia Google Partners, Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia). Prowadzi wykłady dotyczące e-commerce na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Brak komentarzy

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Szybki Kontakt