Często początkujący właściciele Firm zastanawiają się, dlaczego inwestować pieniądze w strategię, konfigurację narzędzi czy analizowanie danych? Najlepszą odpowiedzią na to pytanie dlaczego Twoja firma potrzebuje analityki internetowej będą słowa Henry Forda:

“Wiem, że połowa mojej reklamy to wyrzucone pieniądze. Nie wiem tylko, która to połowa.”

Analiza danych internetowych pozwala nam podejmować kluczowe dla naszej strony i firmy decyzje, w oparciu o wiedzę statystyczną na temat użytkowników, którzy odwiedzają naszą witrynę

Inaczej niż w mediach tradycyjnych wszystkie działania w internecie są mierzalne – możemy określić które źródła, kanały są dla nas najlepsze, a z których powinniśmy zrezygnować bo tylko niepotrzebnie obciążają nasz budżet.

Co to jest Analityka?

Analityka Internetowa (błędnie kojarzona z wklejeniem kodu śledzącego Google Analytics, który mimo że jest bardzo dobrym narzędziem, to bez naszej wiedzy nie podejmie żadnych decyzji)  to mierzenie, raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie statystyk odwiedzin dla naszej strony www/aplikacji.

Strategia Mierzenia Celów

Po pierwsze musimy wiedzieć co jest naszym celem, do czego dążymy – bez tego instalacja jakiegokolwiek narzędzia wiele nam nie pomoże.

Pracę nad strategią należy rozpocząć od definicji podstawowych wskaźników wydajności dla całego przedsiębiorstwa (KPI). Po ustaleniu KPI można je przekładać na język narzędzi mierzących statystyki ustalając co będziemy mierzyć w ramach naszej www czy aplikacji.

Oprócz zdefiniowania celów należy określić jakie wyniki poszczególnych wskaźników będą dla nas zadowalające, w okresie, którego dotyczy strategia.

Konfiguracja Analytics

Gdy wiemy już co jest naszym celem możemy przejść do kolejnego etapu jakim jest konfiguracja narzędzia analitycznego (w większości przypadków będzie to Google Analytics). Jest to ważny etap – zgodnie z zasadą rubbish in rubbish out, jeżeli popełnimy błąd w tym miejscu to nawet najlepsza analiza będzie przynosić błędne wnioski.

Skonfigurować należy mniędzy innymi:

  • Cele
  • Ścieżki celów
  • Filtry
  • Połączenie z mediami społecznościowymi
  • Remarketing
  • Mierzenie wewnętrznej wyszukiwarki
  • Tagowanie URL

Analytics warto także połączyć z narzędziami takimi jak Google AdWords , Google Webmaster Tools, aby uzyskać bardziej kompleksowe dane odnośnie prowadzonych kampanii PPC i bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Raporty, Wnioski, Analizy

Czego dowiesz się z statystyk strony www (dla narzędzi Google Analytics i Statystyki Piwik)

  • Skąd pochodzą twoi użytkownicy?
  • Jaki czas spędzają na poszczególnych podstronach?
  • Jaki procent z nich opuszcza koszyk zakupowy w ostatnim kroku?
  • Ilu UU wykonało cel który przed nimi postawiłeś?
  • Który kanał (przykładowo pozycjonowanie organiczne czy AdWords , a może kampania banerowa) jest najlepszy, a z którego należy szybko zrezygnować ?
  • Czego ludzie wyszukują w twojej wewnętrznej wyszukiwarce na stronie?

I wiele wiele więcej – nie sposób wymienić wszystkie możliwe raporty, które można wyciągnąć w narzędzi analitycznych.

Jednak raport to nie wszystko – oprócz raportu trzeba spojrzeć na dane całościowo, aby wyciągać wnioski, które dadzą w przyszłości oszczędności w Twojej firmie, pozwolą podnosić jakość świadczonych usług lub będą wpływały na sprawniejsze działanie pewnych procesów biznesowych.  To jest najważniejszy etap przynoszący prawdziwe zyski dla przedsiębiorstwa.

Zakres

Mogę pomóc w zakresie:

  • Wdrożenia analityki internetowej (od KPI do Instalacji i konfiguracji)
  • Audyty Google Analitycs
  • Analizy danych z narzędzi analitycznych
  • Optymalizację konwersji
  • Testy A/B strony www
  • Szkolenia z Google Analytics (indywitualne i grupowe )

Koszty

Każde wdrożenie, audyt czy optymalizacja to studium osobnego przypadku. Nie można określić dokładnych kosztów z góry, gdyż są one uzależnione od zakresu prac (wielkości serwisu, używanego narzędzia, zakresu czasowego, liczby raportów).

Zamów bezpłatną wycenę analityki internetowej dla Twojej strony lub zobacz przykładowe ceny.

Szybki Kontakt

Od 6 lat pomagam klientom realizować kampanie e-marketingowe

Moje Certyfikaty:

adwords_certified_trainer-125x125

 

adwords_certified_partner

adwords_qualified