29
Gru

Konfiguracja nowego Tag Managera

Nowy Tag Manager wprowadza wiele zmian. Począwszy od zmian związanych stricte z wyglądem (inny układ, dużo kolorów), po zmiany w metodach odpalania tagów. Wcześniej do zbierania kliknięć w mailto czy pdf musieliśmy stworzyć tag nasłuchujący wszystkie kliknięcia czy wszystkie kliknięcia linków. Teraz nie musimy tego robić, jest to automatycznie zdefiniowane. W tej części opiszemy, jak skonfigurować przykładowe zdarzenie – kliknięcie mailto.

Konfiguracja kliknięcia mailto

Po zalogowaniu się do nowego interfejsu, utworzeniu nowego konta i kontenera musimy skonfigurować własne makro element url, ponieważ nie jest ono standardowo zdefiniowane.

W tym celu przechodzimy do Variables -> New. Konfigurujemy makro, wybieramy zmienną auto-event variable, variable name element url, variable type element url i zapisujemy.

1

 

Teraz musimy skonfigurować triggers, czyli warunki, w jakich tag ma się odpalać. W tym celu wybieramy Triggers -> New i przystępujemy do konfiguracji. W starej wersji Tag Managera sami musieliśmy wpisywać gtm.linkClick, teraz wybieramy event Click, i dodajemy warunek czyli element url równa się mailto, dokładnie tak, jak było to w poprzedniej wersji. Pozostało nam jeszcze nazwać naszą regułę, np. Kliknięcie Mailto i wybrać typ na link klik (odpowiada to gtm.linkClick).

2

 

I ostatnia rzecz to dodanie tagu. Tak, jak w poprzedniej wersji, wybieramy jaki to ma być Tag, czyli tag Analyticsa, rodzaj tagu w zależności od wersji Analyticsa z jakiej korzystamy, i w regułach, w których ma się wywoływać nasz tag wybieramy Click (bo tak był zdefiniowany wcześniej nasz tag) i tam szukamy Kliknięcie Mailto i zaznaczamy. Dalsza część się nie zmieniła jeśli chodzi o sposób działania.

3

 Konfiguracja pobrania PDF/DOC

Skoro mamy utworzone już makro element url przechodzimy do menu Triggers -> New.

Tak, jak w przypadku mailto wybieramy event Click, filter wybieramy stworzony przez nas element url równa się wyrażenie regularne bez względu na znaki ^.*\.(pdf|doc)$

4

Konfiguracja Tagu przebiega analogicznie, wybieramy tylko regułę odpalania, którą właśnie stworzyliśmy czyli Pobranie PDF DOC

5

Debugujemy, jeśli wszystko działa poprawnie, zapisujemy 😉

W następnej części opiszemy bardziej zaawansowane wykorzystanie nowego Tag Managera. Jednocześnie informujemy, żeby zacząć pracę z nowym interfejsem jak najszybciej, bo przestawienie się może trochę zająć, a niedługo tylko taki będzie dostępny.

About tomek
Ninja i Specjalista SEM oraz Analizy Danych. Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords (od 2013 roku). W branży e-commerce od 2008 roku. Na co dzień prowadzi i optymalizuje kampanie AdWords, analizuje statystyki Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla, Digital Day, WordCamp, #SEMkrk), Szkoleniowiec (między innymi Ministerstwo Cyfryzacji RP, Akademia Google Partners, Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia). Prowadzi wykłady dotyczące e-commerce na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

Szybki Kontakt






Adres

Kraków:

ul. Jana Kasprowicza 8A/4

31-523 Kraków

790 578 340

tomektrzoslo@gmail.com