Prowadząc kampanie istnieje możliwość wyboru modelu rozliczeń wykonanej pracy. Poniżej 4 najczęściej wybierane przez klientów.
Stała Opłata
Wybierana przede wszystkim przez małych reklamodawców. Twoje opłaty będą stałe i niezależne od wydatków, liczby konwersji. Opłata stała (między 200-400 zł.) dobra jest szczególnie dla klientów, którzy wiedzą, że na AdWords nie będą wydawać dużych kwot.
% Miesięczna Opłata zależna od wielkości budżetu
Najczęściej wybierana forma płatności. Na podstawie wydatków z konta AdWords pobieramy od 25% przy mniejszych budżetach do 8-9% przy naprawdę dużych kontach. Model bardzo przejrzysty – każdy klient mając dostęp do konta może szybko sprawdzić ile zapłaci przy danym poziomie wydatków.
Opłata za konwersje (ewentualnie opłata stała + opłata za konwersje)
W tym modelu przejmuję sporą część ryzyka związanego z pozyskaniem określonej jakości ruchu. Jeżeli kampania nie będzie generować spodziewanych konwersji za jej prowadzenie zapłacisz 0 zł! Ustalana jest stała stawka, którą będziesz przelewał w ramach obsługi kampanii + stawka za każde wykonanie celu: czy to makrokonwersji np. wypełnienie formularza, zakup w sklepie, czy zapis na newsletter, czy mikrokonwersji np. czas na stronie >3 min.
Uwaga: Model dostępny tylko dla kont AdWords o wieku >6 miesięcy i skonfigurowanym programie do zliczania danych ilościowych – Google Analytics.
Opłata od konkretnych celów np. zmniejszenia CPA/CPC
Jeżeli masz już kampanie i mierzysz cele, możemy rozliczać się na podstawie efektów, jakie uzyskam w optymalizacji Twojej kampanii. Sprawdzę jaki jest obecny koszt uzyskania konkretnego działania (np. wypełnienie formularza) i określę opłatę jako 50% od potencjalnych oszczędności. W takim wypadku zamiast przelać pieniądze na budżet do Google przelejesz je na moje konto.
Przykładowo koszt pozyskania formularza w obecnie prowadzonej kampanii wynosi 100 zł., a po wdrożonych przeze mnie zmianach uda się go obniżyć do 50 zł., w takim przypadku za każdy wypełniony formularz przelejesz mi 25 zł.
Uwaga: Każdorazowo wyceniam indywidualne progi. Oferta jest skierowana do klientów, którzy mają kampanię od co najmniej roku.