18
Lis

Śledzenie YouTube za pomocą Tag Managera

Śledzenie zaangażowania użytkowników względem filmów z YouTube na naszych stronach za pomocą Tag Managera nie należy do najprostszych zadań. W tym poście pokażemy, jak tego dokonać. Działania przedstawione poniżej pozwolą nam na sprawdzenie ilości startów, zatrzymań filmu, ale także stopień odtworzenia (co 25%).

Po zalogowaniu do Tag Managera przystępujemy do działań.

1. Tworzenie makra YouTube is present.

Nazwa makra: YouTube is present

Typ makra: Niestandardowy kod Javascript

Niestandardowy kod Javascript: http://pastebin.com/9YwZE1Pd

1

 

2. Tworzenie makr Event Action, Event Category, Event Label

Nazwa makra: Event Label

Typ makra: Zmienna warstwy danych

Nazwa zmiennej warstwy danych: eventLabel

6

Nazwa makra: Event Category

Typ makra: Zmienna warstwy danych

Nazwa zmiennej warstwy danych: eventCategory

 

5

Nazwa makra: Event Action

Typ makra: Zmienna warstwy danych

Nazwa zmiennej warstwy danych: eventAction

4

3. Tworzenie tagu Youtube Listener

Nazwa tagu: Youtube Listener

Typ tagu: Niestandardowy tag HTML

HTML: http://pastebin.com/ifJUSgps

2

Nazwa reguły: Youtube Present

Warunki: {{event}} równa się gtm.dom i {{YouTube is Present}} równa się true

3

 

4. Tworzenie tagu Youtube Event

Nazwa tagu: Youtube Event

Typ tagu: Universal Analytics

Identyfikator śledzenia: Nasz identyfikator Analytics

Śledź rodzaj: Zdarzenie

Parametry Śledzenia: Kategoria {{Event Category}}

Działanie {{Event Action}}

Etykieta {{Event Label}}

7

Reguła: Youtube event

Warunki: {{event}} równa się youtube

8

 

Wszystko zapisujemy, debugujemy, jeśli działa jak należy, publikujemy i voila! Śledzenie filmów z YouTube za pomocą Tag Managera wdrożone 🙂

 

A tak wygląda to w Google Analytics dla filmiku z postu niżej.

9

10

 

źródło: optimizesmart.com , cardinalpath.com

 

 

About tomek
Ninja i Specjalista SEM oraz Analizy Danych. Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords (od 2013 roku). W branży e-commerce od 2008 roku. Na co dzień prowadzi i optymalizuje kampanie AdWords, analizuje statystyki Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla, Digital Day, WordCamp, #SEMkrk), Szkoleniowiec (między innymi Ministerstwo Cyfryzacji RP, Akademia Google Partners, Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia). Prowadzi wykłady dotyczące e-commerce na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

Szybki Kontakt






Adres

Kraków:

ul. Jana Kasprowicza 8A/4

31-523 Kraków

790 578 340

tomektrzoslo@gmail.com